Zdjęcia oraz teksty, zamieszczane na blogu są moją własnością i zabronione jest kopiowanie ich bez mojej zgody. W przypadku gdy tekst lub zdjęcia nie są mojego autorstwa, zamieszczam odnośnik na końcu posta.

piątek, 23 stycznia 2015

Złodzieje elementów i pęknięty resor

Stało się! Na warsztat trafia pierwszy model, Fiat 621 z serii First to Fight. Szybki montaż, dobry dla początkujących :). Do wyboru jest jeszcze z CKM przeciwlotniczym. Ja wybrałem wersję z plandeką, która bardziej mi się podoba.



Na odwrocie pudełka propozycja jakimi kolorami i w jaki sposób należy pomalować model. Bardzo przydatna informacja dla początkujących modelarzy (w tym mnie). Tu akurat mamy paletę kolorów vallejo. Ja natomiast dobrałem swoje kolory z palety pactra. Zobaczymy co z tego wyjdzie:)



Po zewnętrznych oględzinach czas dorwać się do wnętrza pudełka. Po zażartej walce z tasiemkami zabezpieczającymi otwieram pudełko, wyciągam ramki z elementami modelu i...

... zdziwienie. Kto do jasnej ciasnej grzebał przy mojej ramce!! Ewidentnie czegoś tam brakuje. Już miałem iść z tym na policję, ale doszedłem do wniosku, że lepiej kleić niż donosić...



... i zabrałem się za wycinanie elementów. Jako pierwsze podwozie, potem przednie i tylne zawieszenie, a na końcu koło zapasowe. Rada: wycinamy tylko te części, które będziemy kleić. Nie wycinamy wszystkiego od razu, bo zrobimy sobie tylko bałagan i możemy pogubić drobne elementy.  
Już na początku napotkałem problemy- za mocno przydusiłem skalpel do ramki i pękł mi prawy resor. Uszkodzoną część skleiłem dopiero po wycięciu całego podwozia.


Przy wycinaniu elementów zauważyłem kilka miejsc, na które trzeba bardzo uważać:


Rys. 1. i 2.- Resory. Bardzo łatwo jest o złamanie lub nadgięcie któregoś z nich.
Rys. 3.- Przedni zderzak.
Rys. 4.- Kierownica.
Rys 5. i 7.- Tylne oraz przednie zawieszenie. Przy wycinaniu tych elementów należy uważać, aby nie wyciąć "za daleko", ponieważ po przyklejeniu kół może okazać się, że ich rozstaw będzie zbyt mały.
Rys. 6.- Dźwignia zmiany biegów. Tutaj uważamy, żeby nie odciąć dolnej części, którą w dalszym etapie wklejamy w podłogę samochodu.

Pierwszy punkt instrukcji możemy odhaczyć jako gotowe:) 




W kolejnych etapach skleję wnętrze pojazdu, koła, i wprawię szybki do kabiny. Zapraszam na kolejne relacje z budowy:)

2 komentarze:

  1. Cześć :)
    Brakująca część to właśnie karabin przeciwlotniczy jest dostępna jest tylko w wersji Fiata z CKM.
    Czekam na kolejne etapy z budowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A więc zagadka rozwiązana:) teraz będę mógł spokojnie spać ;) dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam

      Usuń